waar ben ik - Reisverslag uit Kānchipuram, India van stellainindia - WaarBenJij.nu waar ben ik - Reisverslag uit Kānchipuram, India van stellainindia - WaarBenJij.nu

waar ben ik

Door: stella

Blijf op de hoogte en volg

03 December 2006 | India, Kānchipuram

weer allemaal bedankt voor jullie berichten. het is ook fijn dat ik daar weer een beetje op kan reageren. het gevoel bij een groep te horen spreekt mij inderdaad erg aan, vroeger leek me daarom een kibbutz aantrekkelijk, maar ik leer hier steeds meer dat het leven gaat, zoals het gaat, en ik vind het een heerlijk gevoel dat er zoveel mensen zijn die mij wel terug willen zien in nederland en dat maakt dat ik ook heel graag weer terugkom en dat ik besef dat mijn verblijf hier maar tijdelijk is. aan de andere kant is ons verblijf op aarde uberhaupt maar tijdelijk. ik ga niet filosoferen over tijd. wat ik schreef over dat ze niet luisteren naar mijn verhaal, betekent niet dat ze niet willen luisteren. het is meer zover verwijderd van hun leefwereld, dat ze het niet begrijpen, dan verdwijnt dus de belangstelling, daarbij het taalprobleem, ze spreken maar heel basaal engels. kortom het is gewoon te moeilijk denk ik. ik heb hier het boek gelezen "Baumgartners Bombay" van anita desai over en joodse jongen, die de oorlog in zijn land ontvlucht en in india terecht komt, eenzaam blijft etc! een triest boek maar het geeft wel veel begrip.
de earpearcing party; achteraf natuurlijk weer een interessante ervaring, maar het was supervermoeiend. de eerste keer dat ik s avonds thuis kwam met het idee dat ik niet had moeten gaan. prompt was ik daarna 3 dagen ziek, de eerste dag doorgehobbeld, maar toen was ik gevloerd. ik kon zlefs niet met de kinderen naar de tandarts. achteraf was dat goed want die taak moet toch overgenomen worden en dat lukte dus best. toen ik weer beter was ging ik weer met een aantal jongens met de bus naar kanchipuram, ditmaal voor het oorproject, maar de oorarts was er niet. toen had ik er zo genoeg van dat ik het uiteindelijk toch zelf heb gedaan (oor uitsuiten) wat wondergoed lukte. dus nu ben ik natuurlijk de bink!
de earpiercingparty was dus een ware belevenis. we stonden in alle vroegte op, waarna we een uur in het huisje van onze gastvrouw moesten wachten, daarna moesten we ineens naar de bus rennen. toen een lange wandeling naar een huisje van weer een andere familielid, toen weer terug, riksja, bus, wandeling, waarheen was steeds een raadsel en wat we gingen doen ook. de wandeling s morgens vroeg was erg mooi, maar het gevoel van de ene plek naar de andere te gaan en niet te weten van enig doel of zin voelde heel vreemd een ook naar. daarbij hadden we nog niets gegeten. uiteindelijk kregen we heel veel eten achter elkaar. in een huisje, in een grote zaal. ook kwamen we op een vreemde manier steeds weer op dezelfde plekken terug. en overal was veel lawaai, van muziek, luidsprekers, stemmen. uiteindelijk ben ikergens op de grond gaan liggen en miste bijna het echte earpiercen. ik heb er foto's van, maar heb het kabeltje van nanda niet meegenomen. daarna wilde celia die het ook had gehad terug (ik had dat benul niet eens meer) en zijn we met een klein groepje terug gegaan met de bus, die op het laatste stuk zo druk was, dat je je echt niet kon bewegen, echt als haringen in een ton! dit doe ik dus niet meer! maar het was toch interessant.
Gisteren hebben we met 2 leerlingen van de school de grotste tempel van kanchi bezocht en ook een schattige kleine tempel en nu ben ik weer helemaal tevreden. dat was ik alweer, hoor. gisteren zijn ook de moeder en de zus van hanne (ank en ruth) aangekomen en ik heb al heel wat nederlands gepraat. de shool, hostel, hier is echt mijn veilige haven. ik ga er nu weer gauw heen. oja nanda heeft wel wat nieuwe fot's op haar site, die jullie kunnen zien.

  • 03 December 2006 - 09:52

    Katjah:

    Ja ik kan me voorstellen dat het allemaal een beetje te veel werd.. Ik zie je voor me, een van de vele haringen, ingekneld in die bus!
    Maar vertel nou eens, waarom noemde je het nou een theaterschool. Want je begrijpt dat ik dat wil weten. Wat voor theatervakken worden er gegeven. Welke disciplines.. Kus K

  • 03 December 2006 - 10:04

    Hannah Yakin:

    Lieve Stella, wat maak je veel mee, en wat schrijf je interessante brieven. We hebben je geweldig gemist, gisteren op het 50 jarig huwelijksfeest van Alexandra en Jan. Tot spoedig en geniet nog maar een heleboel. Hannah

  • 03 December 2006 - 11:37

    Henny:

    lieve stella, was deze vermoeiende partij nu daar waar jullie met z'n allen met de trein naar toe zijn geweest? Of was het een party daar waar je eigenlijk woont, bij de toneelschool? We horen het wel als je weer in nederland bent. Het is erg leuk om je verhalen te lezen. Dag, liefs, Henny

  • 03 December 2006 - 11:52

    Henny:

    nog even dit: ik heb net al de foto's van de weblog van Nanda bekeken. Heel erg leuk. Zo krijg je een goede indruk. Je ziet er erg mooi uit, Stella, in de indiase kleren. En wat zien de toneelspelers er prachtig uit. Leuk, leuk.
    dag, henny

  • 04 December 2006 - 08:36

    Lida En Aad:

    Lieve Stella, wat maak je veel mee en wat leuk om je
    zo te volgen!Heb je zelf ook een earpiercing?

  • 07 December 2006 - 12:21

    Roeland:

    Lieve Stella,
    Het boek van anita desai ken ik niet, wel kreeg ik van Plan Nederland eem aardig boekje toegestuurd het heet Ster in de stad en een vrijkaarje voor voor het gelijknamige project in het tropen-museum. Het gaat over de stad Bombay. Zeer interessante lectuur. Veel
    is herkenbaar uit jouw schrijven. Gelukkig dat jij een veilig plekje hebt in het hostel, anders ziou je makkelijk gedesorienteerd kunnen raken. Had jij je eigen orenspuit meegenomen? Hou je maar taai Stella en nog veel liefs van Roeland. voor je het weet is het Januari.

  • 08 December 2006 - 22:21

    Margot:

    Ik was in Goes en je hebt dat boekje van plan zelf ook ontvangen mama, erg leuk, ik vond de foto's bij Nanda ook mooi.

  • 08 December 2006 - 23:00

    Helmy:

    Wat ben je stoer Stella! Ik ben helemaal onder de indruk! Geniet van de kinderen en de school en veel succes, veel liefs Helmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kānchipuram

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2007

laatste bericht uit india/nederland

07 Januari 2007

weer terug in pujarasantankal

27 December 2006

op reis in zuid-zuid india

17 December 2006

maureen en stella

10 December 2006

kattaikuttu, verloving

Actief sinds 07 Okt. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 25179

Voorgaande reizen:

29 September 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: