kancheepuram 3 en 4 - Reisverslag uit Kānchipuram, India van stellainindia - WaarBenJij.nu kancheepuram 3 en 4 - Reisverslag uit Kānchipuram, India van stellainindia - WaarBenJij.nu

kancheepuram 3 en 4

Door: stella

Blijf op de hoogte en volg

15 Oktober 2006 | India, Kānchipuram

een dag later en ik ben er al weer. in mijn stamcafe 'googly' waar 50 computers staan, waar aircondtioning is en waar de mensen steeds bereid zijn te helpen als de computer het om een of andere reden niet doet. het is mij nog niet gelukt foto's op deze site te zetten, daar heb ik nanda voor nodig. als jullie alvast wat foto's willen zien kunnen jullie op haar site kijken. ik heb haar toestemming. nandastijntjesinindia.waarbenjij.nu
ik hoop dat ik de naam goed heb.
gisteren dus was het al donker toen ik terug ging, maar ik had goede moed. na enige tijd merkte ik in de verkeerde bus het werd al helemaal donker. met veel moeite en een aardige man op een motor, die mij en eindje achterop nam toch weer 'thuis' gekomen.
daar hoorde ik ineens dat het vanaag een vrije dag was wegens de plaatselijke verkiezingen. in de school had celia (english teacher 25 jaar) ook verkiezingen georganiseerd, was net echt. daarna met nanda en celia naar kancheepuram (zo schrijven ze het in india) gegaan, waar wij in een echt restaurant hebben gegeten, geen rijst. daarna nog eens stof gekocht voor een soerdidoe of zoals dat heet, gewinkeld. wat nieuwe scharen voor de kinderen. als zij iets in handen hebben weet je niet hoelang het nog werkt of waar je het kunt terugvinden. daar moet ik erg aan wennen. ik voel me min of meer schuldig als ik wegga, maar ze amuseren zich heus wel, en ook een beetje verantwoordelijk, dus wil ik niet te lang wegblijven. we zitten nu met zijn drieen in de shop, er is plaats genoeg zoals ik alschreef.
eergisteren was er dus een groot onweer en deed de electriciteit het niet, maar omdat het wel vaker gebeurt heeft de school een generator en is er toch electriciteit, al moet je er dan zuiniger mee zijn, wat anders toch ook wel moet. ik heb vandaag al wat meer gezien van kanchipuram, nog geen kaarten gekocht en nog geen toeristische trekpleisters, komt nog. weer bedankt voor de reacties.

helemaal snappen doe ik het niet. ik had alles op dezelfde manier aangeklikt maar kreeg nu mijn oude bericht waar ik nu maar iets aan toevoeg.
ten eerste had ik het adres van de website van mijn collega verkeerd. het moet zijn; nandastijntjes.waarbenjij.nu
ik moest dus gauw terug om dit recht te zetten. het weer wordt later in de middag iets koeler, zoadat de kinderen gisteren allemaal sportspelletjes deden in de tuin, badminton, touwtje springen, cricket enz. ik heb zelfs ook even touwtje gesprongen. ook heb ik een spelletje gedaan wat leek op boter kaas en eieren, maar het net niet was. ik vind hete rg meoilijk om de spelletjes te begrijpen. naar mijn indee leit het jongetje mij expres winnen. gisteravond voor het eten werd ik geroepen, een meisje van 12 jaar sleepte een jongetje naar boven, maar hij was gewoon uitgeteld bij de tv in slaap gevallen. hij was zo licht. ik kon hem gemakkelijk de trap afdragen en iedereen hielp natuurlijk, wat het veel moeilijker maakte. met zijn allen hebben we hem op zijn mat gelegd en vanmorgen liep (rende) hij weer vrolijk rond. ik ga nu nanda vragen mij te helpen met het invoeren van de foto's. ik ben benieuwd of het is gelukt. maar dat zien we dan wel weer.

  • 15 Oktober 2006 - 11:20

    Hannah Yakin:

    Ik blijf je wederwaardigheden met spanning volgen. Fantastisch!

  • 15 Oktober 2006 - 15:41

    Henny:

    Lieve Stella, ik heb je weblog gevonden. Nee, niet via een mail, die heb ik niet gekregen. Maar via ons skypegesprek. Wat goed van je dat je zo alles de wereld in kunt sturen. Ik heb alles gelezen en ook alle foto's bekeken Ook die op de weblog van Nanda. Leuk. Leuk.
    Je hoort wel weer van ons via je gewone mail.
    Dag, veel liefs, Henny

  • 15 Oktober 2006 - 16:32

    Roeland:

    Lieve Stella,
    In het donker met een man op een motor. Ik vind het nogal wat. Maar jij komt op de een of andere manier altijd weer op je pootjes terecht. Een leuk verhaal
    schrijven gaat je goed af.
    Graag tot de volgende keer.
    Liefs van ons.

  • 16 Oktober 2006 - 18:47

    Joyce:

    Ha die Stella! Vanmiddag fietste ik naar Goes en zag Marleen buiten staan. We hebben samen staan lachen om je verhaal dat je achter op de motor zat. Dat hadden we wel willen zien! Nog veel avontuur toegewenst, liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kānchipuram

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2007

laatste bericht uit india/nederland

07 Januari 2007

weer terug in pujarasantankal

27 December 2006

op reis in zuid-zuid india

17 December 2006

maureen en stella

10 December 2006

kattaikuttu, verloving

Actief sinds 07 Okt. 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 24120

Voorgaande reizen:

29 September 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: