eerstestappen - Reisverslag uit Kānchipuram, India van stellainindia - WaarBenJij.nu eerstestappen - Reisverslag uit Kānchipuram, India van stellainindia - WaarBenJij.nu

eerstestappen

Door: stella

Blijf op de hoogte en volg

07 Oktober 2006 | India, Kānchipuram

weer wat nieuws geleerd. ik ben nu een halve dag en een week in india. van mijn kamergenote, nanda 23 jaar, een heel stimulerend meisje, leerde ik deze webmail maken. dat is wel makkelijker dan iedereen mailen.
het bevalt me hier goed. hoewel het erg warm is kan ik er gelukkig goed tegen. de school is een plaatje, sprookjesachtig. je ziet hem ineens liggen als je aankomt om de hoek van de weg, nadat je door een armoedig uitziend dorpje bent gereden. de school lingt midden in het platte land aan een dijk. het uitzicht biedt veel groen en palmbomen. als je de dijk opklimt zie je een mooi oude klooster. ik ben er nog niet geweest, maar dat gaat komen. ik heb me vnl bezig gehouden met het opnemen van de sfeer en de gebruiken. ik kan nu de verschillen in de kinderen goed onderscheiden. nu begint het leren van de anmen, waar je in het begin echt over struikelt. ik loop veel heen en weer in de school omdat ik dan weer de verkeerde sleutel heb, dan weer iets vergeten enz. de kinderen zijn allerliefst, zelfs de grotere pubers zijn op hun manier behulpzaam. in de school en in de tuin eromheen, die met de grootste zorg wordt aangelegd, loopt iedereen op blote voeten, ik dus ook, al ben ik me bewust dat je moet oppassen voor wonden en infecties.
het eten is een aparte belevenis. met zijn allen in een kring zittend op de grond in kleermakerszit, bord op de grond voor de benen en dan eten met de rechterhand!
de school ligt bij het dorpje ponche. ik ben al meerdere malen naar kanchipuram geweest de grote stad in de buurt, met de fiets, de share-auto en en de bus. over het verkeer volgende keer meer.

  • 07 Oktober 2006 - 11:19

    Hannah Yakin:

    Wat geweldig om op dee manier van je te horen. Ik heb geen mobieltje dus ik hoop dat ik gewoon op de hoogte kan blijven door zo nu en dan deze website te bezoeken. Ik hoop dat je ons ook een keer uitlegt wat je daar op die school doet. Iets leren of iets onderwijzen?
    Het allerbeste en de hartelijke groeten van Hannah

  • 07 Oktober 2006 - 11:33

    Maja Horowitz:

    Hartstikke leuk verslag.
    Fijn dat het goed met je gaat en dat iedereen zo aardig is.
    Ook een mooie website, met die indiase kleuren.

  • 07 Oktober 2006 - 12:31

    Larissa:

    Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat. Een fijne tijd daar! En doe maar rustig aan. Ik promoveer pas als u terug bent.
    Larissa

  • 07 Oktober 2006 - 14:34

    Riet Uhlenbeck:

    Wat leuk om op deze manier wat van je te horen. Gelukkig dat je geen last hebt van de hitte. Moedig hoor, om op onze leeftijd zo'n avontuur aan te gaan. We horen eerdaags wel wat er daar van je word verwacht.
    In elk geval doe je heel nieuwe indrukken op. Geniet ervan en veel succes met je activiteiten. Veel groeten

  • 07 Oktober 2006 - 17:54

    Annemarie Prince:

    Stella wat heb je al veel geleerd in die paar dagen. Dat jij een eigen website hebt, is toch geweldig. Dat had je nooit kunnen denken. Wat een vruchtbare periode in je leven. Geniet ervan!

  • 07 Oktober 2006 - 19:27

    Margot Erlend Luit:

    Wat leuk zo'n website voor jezelf. Wat leuk dat de school heel mooi geworden is, toen wij in India waren was hij nog niet af en kregen we ook veel teveel rijst, maar wel lekker eten. We zijn benieuwd te horen naar je volgende belevenissen. Wij zijn gezellig met onze lieve Luit bezig, hij kan nu even niet slapen. We komen namelijk net terug uit Renesse en hebben een exotische schutting aangelegd.

  • 08 Oktober 2006 - 17:40

    Katjah:

    super zeg zo'n website.. Interessant he, een heel nieuw leven. Ik zie je lopen op je blote voeten. Heerlijk dat dat zomaar kan daar, want eigenlijk loop jij toch altijd het liefst op je blote voeten? Dag lieverd, tot gauw, xxx Katjah

  • 08 Oktober 2006 - 19:15

    Aggy:

    Stella draait geheel en al mee in de grote wereld terwijl wij lopen door het drentse land! Mooi hoor; af en toe eens uit je eigen wereld stappen, moet heel heilzaam!!

  • 08 Oktober 2006 - 20:07

    Joyce:

    Goed idee van je kamergenoot om zo'n site te openen. Steffi had er ook steeds een als ze in het buitenland was. Iedereen kan het lezen en we kunnen ook nog op elkaar reageren per mail. Gaaf wat je daar weer allemaal meemaakt. Als je terug bent gaan we eens op z'n indiaas eten. (buiten dan maar) Goed? Misschien kan je kamergenoot ook nog wat foto's op je site zetten ;-) ?
    Liefs, Joyce

  • 09 Oktober 2006 - 08:44

    Roeland:

    Lieve Stella, je pakt het groots aan met je prachtige website. Ik was er helemaal beduust van.Ik zie je daar al berre voets rondstruinen. Pas goed op jezelf. Liefs ook van Mies

  • 09 Oktober 2006 - 08:57

    Nelleke Sanderse:

    Wat leuk om op deze manier te vernemen hoe je het maakt.Fijn om op deze manier een beetje met je mee te kunnen reizen en indrukken op te doen van je verblijf in Inda.
    Geniet van al het moois!

  • 09 Oktober 2006 - 10:33

    Bram En Jopie:

    Lieve Stella! Wat een verrassing om een site van jou te kunnen bezoeken, heel knap hoor en voor jou is dit ook sneller dan al die mailtjes.We zullen regelmatig de site openen en zijn benieuwd naar je verdere ervaringen. Neem niet teveel hooi op je vork en geniet van alles. Groetjes en liefs ook van Bram natuurlijk.

  • 09 Oktober 2006 - 15:55

    Loes Moen:

    Stella, wat leuk om zo'n eerste bericht van je te ontvangen. Op de website van Kanchipuram staan de prachtigste tempels. Ik hoop dat je tijd hebt om ze te bezichtigen. Ik wacht op je volgende bericht. Groet van Loes Moen.

  • 09 Oktober 2006 - 16:02

    Selma:

    Hallo Stella!
    Ik kreeg van mijn moeder jouw url, wat een geweldige onderneming! Ik hoop dat je een supertijd hebt. Het klinkt al goed, dus dat zal best lukken.
    Heel veel groetjes, Selma (van Ingrid...)

  • 09 Oktober 2006 - 16:49

    Wil Houtepen:

    Leuk je eerste bericht en die prachtige kleuren.
    Blijf berichten sturen, want ik ben razend nieuwsgierig hoe het verder met je gaat.
    Liefs Wil

  • 10 Oktober 2006 - 11:34

    Hetty:

    Hoi lieve Stella,
    Geweldig mooie site. Dat zoiets kan! Gewoon met je vriendinnen communiceren aan de andere kant van de wereld. Je kunt heel beeldend vertellen. Ik zag je gewoon zitten met je bakje eten voor je en met je rechterhand etend. Of op je fiets naar het dorp.
    Een mooie tijd toegewenst en ik kijk al uit naar je volgende bericht. Smak: Hetty.

  • 12 Oktober 2006 - 08:16

    Ingrid:

    Hallo Stella,
    Wat een avontuur ben je aangegaan. Geweldig. Ik heb grote bewondering voor je. Ik hoop dat je het erg naar je zin hebt daar, veel waardevolle ervaringen op kunt doen en natuurlijk veel kunt betekenen voor de kinderen daar. En deze weblog is natuurlijk top voor iedereen om op de hoogte te blijven. Ik zal regelmatig kijken. Liefs, Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kānchipuram

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2007

laatste bericht uit india/nederland

07 Januari 2007

weer terug in pujarasantankal

27 December 2006

op reis in zuid-zuid india

17 December 2006

maureen en stella

10 December 2006

kattaikuttu, verloving

Actief sinds 07 Okt. 2006
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 24935

Voorgaande reizen:

29 September 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: