op reis in zuid-zuid india - Reisverslag uit Kānchipuram, India van stellainindia - WaarBenJij.nu op reis in zuid-zuid india - Reisverslag uit Kānchipuram, India van stellainindia - WaarBenJij.nu

op reis in zuid-zuid india

Door: stella

Blijf op de hoogte en volg

27 December 2006 | India, Kānchipuram

weer hartelijk bedankt voor alle reacties. ja het eind komt eraan, maar dat komt aan alles en het lijkt me ook heerlijk om jullie allemaal weer te zien. zoals de zaken nu staan kom ik vast weer een keer terug, niet zozeer om te reizen, maar om weer wat rond te lopen op de school.
we zijn nu 9 dagen op reis en beleven iedere dag wat anders. we hebben 2x met een nachttrein gereisd, wat niet erg comfortabel was. we zagen veel onderkanten van voeten. onze reis werd allengs luxer. zo verbleven we in een theeplantage gebied, heel mooi, het leek alsof met verschillende kleuren groen een patroon was gemaakt. dit was echter erg geliefd bij toeristen zowel uit india als uit het buitenland. de prjzen van de hotels waren onvergelijkbaar, maar het was erg westers en luxe en voor de kerstdagen vonden wij dat gepast. toch waren ook daar de prijzen nog laag vergeleken bij nederland. ook waren we in madurai een grote stad in het zuiden, waar de grootste tempel is. hier hebbn we ons laten rondleiden door een gids. uit wat hij vertelde begreep ik meer van de indiase cultuur en de hindoe standpunten omtrent verschil tussen mannen en vrouwen. ik ben het er natuurlijk totaal niet mee eens, maar voor hen is het gewoon een axioma.Hier gaat maureen verder (zij is overigens mijn vriendin uit nederland en gaat 2 januari terug.). We werden steeds binnen'gelokt' in allerlei winkeltjes (en grote winkels, we mochten dan op het dak van het uitzicht op de tempel genieten en werden daarna langs de meest prachtige dingen geleid, waar je haast geen weerstand aan kon bieden, stella), gerund door mensen van kashmir, hele goede verkopers, met een kopje thee, trouwens heeerlijke thee,werden wij verleid om van alles te kopen, wel mooie dingen , hoor.We genieten heel erg en het leuke is , dat het steeds anders is,na de steden, de theeplantage, dan weer de bossen en het varen over de backwaters! nu ga ik (stella) weer verder. bijzonder zijn de enorme velden met palmen, dus eigenlijk palmbossen. vandaag hebben we gewandeld met een gids in het indira gandi wild life sanctuary. het was een geweldige tocht. zo stil en wij ook in de hoop dieren te zien, maar dan hadden we s'morgens vroeg moeten komen en dat lukte ons niet, al stonden we om 5 uur op en zaten we al om 6 uur s'ochtends in de bus. maar ook zonder de olifanten en tijgers waren we heel tevreden. we zagen wel 3 soorten apen, een bison, herten, wilde zwijnen en maureen zag een wilde kat. het was een prachtig woud met veel verschillen. in de bus terug was het weer een groot contrast, want daar was zoveel lawaai. de chauffeur had luide muziek aan, daarnaast het lawaai van de motor en al het getoeter. ook is het indiase eten nog steeds genieten. het verveelt mij nog helemaal niet. wij (maureen de hare en ik de mijne en samen onze gezamelijke)wensen iedereen een heel gezellig uiteinde en een heel gelukkig en voorspoedig nieuwjaar.

  • 27 December 2006 - 15:45

    Joyce:

    Stella en Maureen, een heel gezellige, leuke, spannende jaarwisseling gewenst en al het goede voor 2007. De rest staat op het kaartje dat bij je thuis ligt Stella. Hug, Joyce

  • 27 December 2006 - 19:20

    Margot Erlend :

    We kunnen je reisverhaal goed volgen en wij willen ook nog een keer terug naar de school, mischien met luit. Nog even

  • 28 December 2006 - 08:51

    Hetty:

    Lieve Stella en Maureen,
    Ik weet niet of de jaarwisseling in India net zoals bij ons wordt gevierd, maar hoe dan ook, ik wens jullie een gezellig uiteinde en een goed begin! Geniet nog maar lekker van jullie resterende tijd aldaar en we zien jullie binnenkort weer. Liefs: Hetty

  • 28 December 2006 - 13:41

    Riet Uhl:

    Wat maken jullie een prachtige reis. Het lijkt of niets jullie enthousiasme kan temperen; dat hangt natuurlijk van je instelling af, maar dat jullie genieten straalt uit jullie verslag.
    Stella, nog een paar fijne dagen met - je ons onbekende - Maureen.
    Dank voor je mooie kaart van de tempeltoren in Madurai. Ik denk dat je na thuiskomst een lezing moet geven over al je wederwaardigheden.

    We wensen jou en Maureen een heel goed 2007

  • 28 December 2006 - 20:06

    Ans:

    weer een heerlijk verhaal van jullie.
    geniet maar met volle teugen.de beste wensen voor 2007 !

  • 29 December 2006 - 15:46

    Roeland:

    Lieve Stella,
    Een heel gelukkig 2007 gewenst ook voor Maureen en
    bedankt voor je kaart die vanmorgen aankwam. Heb je nu al afscheid genomen van de kinderen? Heel veel liefs van Roeland en van Mies





  • 29 December 2006 - 18:50

    Annemarie:

    Lieve Sella en Maureen, Wat een geweldige reis maken jullie samen. Dat is fijn dan kunnen jullie de herinneringen straks delen.
    Ank is zeker bij Hannah gebleven, bedank haar voor de mooie kaart. Ik weet niet hoe de jaarwisseling in India wordt gevierd, maar dat is vast weer een belevenis. Ik wens jullie een goed 2007 toe en voor Maureen een goede terugreis.
    Lieve groeten , Annemarie

  • 31 December 2006 - 14:27

    Ton En Ria Sikking:

    Stella je reis zit er weer bijna op.En voordat we je weer zien,een prettige jaars wisseling in het verre India,we hebben genoten van je ervaringen.

  • 31 December 2006 - 17:56

    Hannah Yakin:

    Ik ben net terug van drie heerlijke dagen wandelen in de woestijn. Ik ben ook in Madurai geweest, vroeger. Blijf genieten. Een heel goed jaar toegewenst van Hannah

  • 02 Januari 2007 - 09:31

    Henny:

    Taco en ik wensen jullie een gezond en gelukkig 2007. Leuk om jullie avonturen te lezen. dag, Henny

  • 02 Januari 2007 - 11:05

    Katjah:

    Dag lieve meiden, Een heel mooi, goed, gezond en interessant jaar wens ik jullie... Morgen gaat Maureen weer terug en zal ik haar bellen. En jij Stella gaat je laatste weken in India beleven. Maak er wat moois van meid, je zit zo weer in ons koude kikkerlandje.. Maar ik ben wel blij dat je weer gauw terug komt. Heb je gemist. Dag lieverd heb het maar fijn daar! Kus K

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kānchipuram

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2007

laatste bericht uit india/nederland

07 Januari 2007

weer terug in pujarasantankal

27 December 2006

op reis in zuid-zuid india

17 December 2006

maureen en stella

10 December 2006

kattaikuttu, verloving

Actief sinds 07 Okt. 2006
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 23654

Voorgaande reizen:

29 September 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: