bericht 2 - Reisverslag uit Kānchipuram, India van stellainindia - WaarBenJij.nu bericht 2 - Reisverslag uit Kānchipuram, India van stellainindia - WaarBenJij.nu

bericht 2

Door: stella

Blijf op de hoogte en volg

12 Oktober 2006 | India, Kānchipuram

ik heb al zulke leuke reacties gehad op mijn eerste webmail. hartelijk dank daarvoor allemaal. ik ga nu eerst dit weblog vullen en denk niet dat ik tijd heb om dan iedereen persoonlijk te mailen, al zou ik dat wel willen, maar zelfs in india klikt de klok door. ik heb ze wel allemaal goed gelezen. het is hier niet zomaar lekker warm, nee de warmte ligt als het ware op je. darbij is het stoffig en lawaaiig. in het beginn had ik minder last van de warmte, maar nu doe ik alles al rustig aan en ik zweet echt ontzetend veel. dat is wel amkelijk want dan hoef je niet zo vaak naar de w.c. wat onderweg nooit zo gemakkelijk is. het eten dus; we zitten met zijn allen in en kring op de grond. je moet oppassen dat je niet in de rijst van een ander gaat zitten. maar het eten is erg lekker, vooral nu er op last van hanne meer groente wordt gemaakt. het is grappig dat de kinderen het liefst rijst eten met een soort boullion erdoor, waardoor de rijst erg nat is. ik begrijp niet hoe ze dat met de hand kunnen opscheppen en het gaat zo vlug dat ik de kunst ervan nog niet goed heb kunnen zien. drinken mag je wel met je linkerhand.
naar kanchipuram kan ik met de fiets (45 minuten heen en 45 minuten terug) met de bus erg vol, er is nooit en zitplaats en op het drukke busstation in kanchipuram kan ik hem niet vinden, en met de share-auto, dat is niet duur en erg gemakkelijk, alleen de naam van het dorpje ajangarculam, waar ik heen moet uitspreken is heel moeilijk zodat de chauffeurs het haast niet verstaan. sinds gisteren heb ik een eigen kamer, waat voor beiden prettiger is. ik zat met nanda vrijwilligster van 23 jaar, die aan het begin van haar leven staat en dus andere doelen heeft dan ik. toch ging het goed samen, al voelde ik me soms en blok aan een been omdat ik niet zoveel durf, hoewel dat ook wel weer meevalt. nu ik een plekje voor mezelf heb gaat dat veel beter. ik moet nu helaas toch weer stoppen, anders is het donker als ik thuis kom en ik ben mijn zaklantaarn vergeten. met de kinderen kan ik goed opschieten. als ik de slaapzaal van de jongens binnen kom beginnen zij in koor te hoesten en vragen om een pil. waarover we dan gezellig kunnen lachen. ik heb al heel wat patienten, bloedarmoede, vitamine gebrek, huidproblemen. over de lessen en het onweer (powercut) de volgende keer. ik stop nu om de terugtocht te aanvaarden.

  • 12 Oktober 2006 - 16:48

    Katjah:

    Hi Stel.. waar kun je computeren, op school of ergens in een internetcafe?
    En wat interessant dat je daar ook patienten daadwerkelijk kunt helpen. Dat had ik me niet gerealiseerd eigenlijk.
    Nou hier gaat het goed. Ik pluk me een ongeluk in de boomgaard. Nog een week denk ik.Het is nog steeds goed weer hier. Wel koeler en af en toe een bui.
    Nou joh, hou je haaks en tot gauw xxxxx K

  • 13 Oktober 2006 - 09:25

    Marjolijn Rijpkema:

    Lieve stella, wat klinkt dit allemaal bijzonder. zeer exotisch!ik vind het super dat je dit avontuur bent aangegaan. hier alles goed. jaap en ik gaan in de herfstvakantie, dus morgen voor een week naar oostduitsland, dresden en weimar. wel heel wat anders dan india. het ga je goed. liefs marjolijn

  • 17 Oktober 2006 - 18:40

    Anneke En Ida:

    Lieve Stella,
    Wat knap dat je een eigen website hebt, pas je wel op met vreemde mannen op de motor! We hebben je gemist bij ons weduwenetentje, we hebben gegeten bij de Vietnamees, omdat Anneke het een beetje vergeten was en uitgekakt was na een hele dag in de tuin gewroet te hebben, het was vandaag waarschijnlijk de laatste mooie nazomer dag. veel liefs van ons, we zijn trots op je, kus de meiden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kānchipuram

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2007

laatste bericht uit india/nederland

07 Januari 2007

weer terug in pujarasantankal

27 December 2006

op reis in zuid-zuid india

17 December 2006

maureen en stella

10 December 2006

kattaikuttu, verloving

Actief sinds 07 Okt. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 23383

Voorgaande reizen:

29 September 2006 - 15 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: